Project Branding the Protest

Leerjaar 4 · 29 november 2021

Over het project

Dit project had als doel om een ludieke en fictieve protestbeweging vorm te geven. De branding zou een beeld- of woordmerk moeten krijgen, met daaraan verbonden online & offline media-uitingen, een visuele impressie van de guerrilla actie en een prototype voor een mobiele website.

Leerdoelen:

Gebuikte software

Fase 1. Onderzoek

Het onderzoek besteedde ik voornamelijk uit aan de deelonderwerpen: protestacties, manifesten, guerrilla acties
en concurrenten.

Fase 2. Concept

Uit het onderzoek kwamen er drie concepten naar voren, waarvan het concept ‘protest tegen datacentra’ het beste van de drie was.

Fase 3. Ontwerp

Voor het ontwerp werden de volgende producten gemaakt: 2 A3 posters, het manifest, diverse textielproducten als een sweater of T-shirt, een protest teaser

Fase 4. Realiseren

Voor het ontwerp werden de volgende producten gemaakt: 2 A3 posters, het manifest, diverse textielproducten als een sweater of T-shirt, een protest teaser

© 2022 Stefan van der Kort · Alle rechten voorbehouden